Kā rāda ilgstošā katamarānu un trimarānu būves pieredze Latvijā, bizness un sports šajā nozarē ir nesaraujami saistīti. Burāšanas veicināšana Latvijā ir būtiska jahtu izstrādāšanas un marketinga stratēģijas sastāvdaļa. Atsākot Catri trimarānu būvi, varam piedāvāt sekojošo. Catri 24 Nr.6 Pārtraucot būvi Liepājā 2004. gadā, izpārdošanā nonāca pēdējā nepabeigtā Catri 24 detaļas. Ir izgatavots korpuss, sānu pludiņi ar sijām, metāla detaļu komplekts, daļēji arī masts. Ventspilī, kur detaļas šobrīd atrodas, jahtkluba burāšanas entuziastu grupa ir apņēmusies veikt montāžu bez maksas. Tas ļauj trimarānu piedāvāt par pazeminātu cenu. Tā ir iespēja Latvijas burātājiem iepazīties ar šo visātrākā tipa jahtu un piedalīties sacensībās, tajā skaitā jūlijā veikt burājumu uz Fredrikstad Norvēģijā, kur šogad notiek International Multihull Meeting. Tā ir iespēja apgūt pirmās pasaulē ar zemūdens spārniem stabilizētās jahtas specifiku, lai izlemtu par lielāku un ātrāku Catri trimarānu iegādi. Catri trimarāni kā marketinga instruments Burāšana pieder sporta veidiem, kurus plaši izmanto reklāmai. Īpaša vieta ir daudzkorpusu jahtām, it sevišķi trimarāniem, kā ātrākajam jahtu tipam. Tā ir efektīva, bet reizē ļoti dārga reklāma. ORMA 60 pēdu trimarāna cena sasniedz 2,5 miljoni EUR, uz rekordiem orientēto G (gigant) klases trimarānu cena ap 6,5 miljoni EUR. Catri trimarāni ir ievērojami lētāka alternatīva. Ja attiecinam reklāmas efektu pret tās izmaksu, Catri pārspēj citus piedāvājumus. Anglijas trimarānu tirgotāja firma Ahoy-Boats pēc viena Catri24 pirkuma un dalības sacensībās tagad nonākusi popularitātes līderu trijniekā http://www.google.lv/search?hl=lv&q=trimarans&btnG=Google+mekl%C4%93%C5%A1ana&meta= Vēl lielāka reklāmas efektivitāte paredzama jaunajam Catri 27R, kurš orientēts uz iespējami lielāku ātrumu. Kā sacensību favorītam, tam var prognozēt maksimālu publicitāti. Intrigu vēl lielāku padara fakts, ka ātrākā jahta izgatavota Latvijā, apsteidzot pasaules ātrāko jahtu būves līderus francūžus. Inovatīvu jahtu būve bizness nelielai piejūras valstij Ar 1970. gadā iesākto katamarānu būvi Latvija kļuva par PSRS ātrāko jahtu ražošanas līderi. Carnikavā izgatavotie jūras katamarāni bija vienīgā sporta laivu industrijas produkcija, kuru eksportēja uz brīvi konvertējamās valūtas valstīm. Tagad ārvalstīs patentētais Catri koncepts dod iespēju Latvijai iegūt līdera pozīciju pasaules tirgus ātrāko sērijveidā ražoto jahtu sektorā. Pēc pirmo Catri trimarānu pārdošanas Zviedrijā, produkcija no Latvijas nonākusi popularitātes topā, apsteidzot konkurentus http://trimaran.nu/links/ Sadarbībā ar biznesa konsultantiem no Šveices ir izstrādāt marketinga stratēģija bez ārvalstu dīleru pakalpojumiem, kura pilnībā sevi attaisnojusi. Tas ļauj realizēt produkciju labāko pasaules cenu līmenī un visus ienākumus saņemt Latvijā. Vadoties no iepriekšējās pieredzes un jahtu būves specifikas, tagad izmainīta ražošanas organizēšanas stratēģija. Ražotājiem netiek piedāvāti jahtu projekti, bet atsevišķu Catri modifikāciju ražošanas moduļi ar pārbaudītiem prototipiem, koriģētiem zīmējumiem un tehnoloģijām kopā ar darbinieku apmācību un produkcijas realizācijas kanāliem. Kā pirmais modulis šobrīd sērijveida ražošanai tiek piedāvāta mazākā modifikācija Catri 24. Notiek nākošo modifikāciju Catri27R, Catri 30R un Catri 33X izstrāde. Perspektīvā paredzēts ražot visā sērijveida būves izmēru diapazonā ar garumu līdz 12-15 m. Catri trimarānu būve var būt viens no interesantākiem un arī rentablākajiem biznesa diversificēšanas veidiem. Sazināties pa e-pastu aldis@catri.apollo.lv t.7258427 mob.28309377
|